steven rietveld

Akoestische Gitaar, Saxofoon, Dwarsfluit, Blokfluit & Theorie/Solfège

Steven Rietveld, geboren te Gorinchem in 1985, is uitvoerend muzikant sinds 2009. Hij  studeerde Lichte Muziek aan het Conservatorium van Rotterdam waar hij les kreeg van o.a. Benjamin Herman, Milan Bonger, Ben van den Dungen, Simon Rigter en Dick de Graaf. Tevens volgde hij een opleiding Docent Muziek aan hetzelfde conservatorium waar hij zich ontwikkelde in het lesgeven aan groepen kinderen in het basis- en middelbaar onderwijs.

Steven heeft samengewerkt met o.a. DJ’s Robert Abigail en Lucien Foort en heeft studiosamenwerking gehad met o.a. Bregje Sanne Lacourt, DoubleG, Master Surreal, Zegevier en Extince. Steven’s huidige bands zijn MdoubleU (formatie met DJ, gitaar en saxofoon), Double G and the Ouzo Family (bekend van Kyteman’s Hip Hop Orchestra) en VI & Chronic (eigen werk).

Naast zijn werk als uitvoerend muzikant, werkt Steven als docent Saxofoon voor De Popschool. Hij geeft elke leerling persoonlijk advies en begeleiding, ook bij de aanschaf of het laten reviseren van een instrument. Dankzij zijn deskundig advies kun je als leerling snel aan de slag en voorkom je onnodig hoge kosten.