basgitaar

Zowel beginners als de (ver)gevorderde bassist kunnen bij ons gitaar leren spelen en hun talent verder ontwikkelen. Doordat onze lessen op de leerling worden afgestemd, kun je bij ons al gitaar leren spelen vanaf 8 jaar.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over de basgitaar te leren en alle mogelijkheden ervan.

Type gitaar of muziekstijl

Aan jou de eer! Of je nu een akoestische, elektrische 4- of 5-snarige bas wilt leren spelen. Ook de muziekstijl passen wij aan jouw voorkeur aan. Je kunt bijvoorbeeld denken aan pop, rock, klassiek, soul en dance. Op deze manier sluiten onze basgitaarlessen perfect aan bij iedereen die dit snaarinstrument wil leren spelen.

De basgitaar is samen met de drums de stuwende motor van een band. De bas houdt de muziek bij elkaar met mooie, volle en lage tonen. Dankzij de strakke timing kan de hele band op de bas rekenen. De basgitaar heeft een karakter zoals geen ander instrument heeft. Een basgitaar bespelen is dus een vak apart.

Voordelen van basgitaarles bij De Popschool

Wij begeleiden en ondersteunen met veel plezier en vol passie iedere leerling om op professionele wijze zijn of haar persoonlijke doel te bereiken. Of je lekker ontspannen basgitaar wilt spelen, in een band wilt spelen of toelating wilt doen bij bijvoorbeeld de Herman Brood Academie of het Conservatorium: samen stippelen wij een route uit die het beste bij jou past.

Tijdens de basgitaarlessen leer je hoe je met jouw favoriete muzieknummers kunt meespelen. Daarnaast leer je over de geschiedenis van het instrument, zodat je de muziek beter kunt begrijpen.

Aspecten die tijdens de gitaarlessen aan bod komen:

• Techniek (zoals aanslag, slap en solo)
  • Timing
  • Akkoorden en melodieleer
  • Tabs en notenschrift
  • Muzikaal gehoor
  • Samenwerkings-, analytisch en muzikaal vermogen

Basgitaarlessen worden als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.

Volg jij dit vak? Help toekomstige cursisten een goede keus